تبلیغات چریکی - تأثیرات بازاریابی چریکی بر فروش و برندسازی
تبلیغات پارتیزانی یکی از روش های ارتقای برند است که با استفاده از کمپین های هدفمند طراحی و اجرا می شود. این نوع تبلیغات با تأثیرگذاری بر احساسات و علایق مخاطب در فروش و برندسازی مؤثر است.
بدون شک توسعه فناوری نقش مهمی در رشد کسب و کارهای مختلف داشته و منجر به ایجاد کسب و کارهای جدید شده است. با افزایش تعداد شرکت ها، رقابت در بازار برای برندهای مختلف سخت شده است و همه کارآفرینان به دنبال راهی مطمئن برای معرفی خود در بازار کار هستند. برندها و شرکت های مختلف کارآفرینان را وادار کرده اند که به دنبال راه حل های متفاوتی باشند تا برند خود را از رقبا متمایز کنند.
ساناس کجا پارتیزان بود؟
تبلیغات هدفمند از طریق بازاریابی چریکی یکی از موثرترین روش ها برای معرفی و ارتقای ویژگی های محصول یا کسب و کار است. تبلیغات هوشمند یکی از اهرم های اصلی گسترش کسب و کار است که اخیرا مورد توجه بسیاری از مدیران قرار گرفته است. تبلیغات و بازاریابی چریکی زمینه ای را برای توسعه و رشد کسب و کار جدید فراهم می کند.
اما در بین انواع مختلف تبلیغات، تبلیغات چریکی یا چریکی یکی از موثرترین شکل های تبلیغاتی است که البته نیاز به بودجه بیشتری دارد. وقتی کلمه تبلیغات چریکی را می شنوید، احتمالاً به جنگ هایی با این نام فکر می کنید. در جنگ چریکی، سربازان از عملیات غافلگیرکننده برای غافلگیری دشمن و در نهایت شکست آنها استفاده می کنند.
تبلیغات چریکی نیز بر این پایه بنا شده و با استفاده از روش های منحصر به فرد و خلاقانه سعی در تأثیرگذاری بر افکار عمومی دارد. بنابراین، خلاقیت عامل مهمی در مهمانی های تجاری و بازاریابی است. در این نوع بازاریابی، برندها سعی می کنند در عین صرف هزینه کمتر، تاثیر زیادی روی مخاطبان هدف خود بگذارند.
تبلیغات چریکی تنها با تخصیص بودجه مناسب و برنامه ریزی دقیق موفق خواهد بود. وقتی بتوانید بدون پیروی از چارچوب تبلیغاتی سنتی، مخاطبان را به سمت برند خود جذب کنید، بازاریابی چریکی را با موفقیت پیاده سازی کرده اید. هنر اصلی تبلیغات چریکی دستیابی به حداکثر کارایی و سودآوری از سرمایه گذاری تبلیغاتی است.
بازاریابی چریکی از ایده تا اجرا
هدف گذاری تبلیغات
برای اجرای یک کمپین موفق، باید هوشمندانه شروع کنید و تحقیقات لازم را انجام دهید. ابتدا باید اهداف کمپین تبلیغاتی خود را به وضوح مشخص کنید. آیا قصد راه اندازی یک شرکت جدید یا یک محصول جدید را دارید؟ آیا می خواهید بارها و بارها با یادآوری به مخاطبان محصولات خود را بفروشید؟ یا اهداف دیگری که بسته به استراتژی یا شرایط تجاری شما متفاوت است.
ایده تبلیغات مبتنی بر دانش مخاطب است
پس از تعیین اهداف، باید مخاطبان هدف تبلیغ را مشخص کنید. تبلیغات شما بر کدام قشر از جامعه تأثیر می گذارد؟ پس از این فرآیند باید علاقه و سلیقه مخاطب بررسی شود. گام بعدی بر اساس اطلاعات دریافتی، ایده گرفتن است. تفکر حرفه ای توسط متخصصین این رشته ها در اتاق فکر شرکت های تبلیغاتی انجام می شود. این افراد با استفاده از علم تبلیغات و روانشناسی رفتار جامعه هدف به ایده های جالب و تکرار نشدنی می پردازند. ایده های متفاوتی توسط متفکران مطرح می شود و در نهایت جالب ترین و خلاق ترین آنها انتخاب می شود.
تدوین شعارهای تبلیغاتی و تعیین سفیران برند.
پس از تصمیم گیری ایده، شعار تبلیغاتی و گاهی شخصیت اصلی کمپین مشخص می شود. شخصیت تبلیغاتی یا سفیر برند معمولا از بین افراد مشهور و مورد اعتماد جامعه انتخاب می شود. البته در تبلیغات مهمانی همیشه نباید از نامه های تجاری استفاده شود.
تحقیق در مورد مخاطبان رسانه های محبوب
گام بعدی تحقیق در مورد تأثیرگذارترین و محبوب ترین رسانه مخاطبان است. رسانه موثر برای هر کسب و کاری متفاوت است. باید بدانید در چه شرایطی می توانید بازاریابی چریکی انجام دهید. کدام رسانه بیشتر از محصولات یا مخاطبان شرکت استفاده می کند؟ آیا آنها به دنبال و خرید محصولات شما از طریق جستجوی گوگل هستند؟ خرید اینترنتی دارند یا حضوری؟
آماده سازی استوری برد و اجرای تصویری کمپین
هنگامی که این کار را انجام دادید و استوری بورد را ایجاد کردید، مراحل مفهوم تبلیغات بر روی اجرای بصری کمپین تمرکز می کند. کسانی که این بخش را ارائه می دهند شامل عکاس، طراح گرافیک، ویرایشگر کپی، تولید تیزر و تیم تدوین هستند. تیم ایده را طبق استوری بورد اجرا می کند. بخش تولید بصری کسب و کار بسیار مهم و زمان بر است. آنها با برنامه ریزی و ایجاد تغییرات لازم، محصولات با کیفیت و حرفه ای تولید می کنند. امروزه طرح های گرافیکی مختلفی در رسانه هایی مانند کاتالوگ، پوستر، بیلبورد و همچنین عکس و چای تبلیغاتی چاپ می شود.
فرمت پخش
نکته مهم زمان شروع تا پایان کمپین است. آگهی تصویری باید در زمان مشخص شده در رسانه های مشخص شده به صورت یکپارچه منتشر شود. بنابراین بینندگان در موقعیت های مختلف با این تبلیغات مواجه می شوند. بنابراین در یک بازه زمانی، مخاطبان هدف بارها در معرض تبلیغات جذاب و هدفمند قرار می گیرند.
یکی از بازاریابی چریکی اخیر، ابزارهای رونیکس بود. کمپین های این برند با استفاده از رسانه های مختلف تلویزیونی، بیلبوردها و شبکه های اجتماعی اجرا شده و بدون شک نتایج بسیار خوبی برای این شرکت داشته است.
تبلیغات جانبدارانه چگونه می تواند بر رشد انفجاری فروش تأثیر بگذارد؟
اگر تبلیغات چریکی با خلاقیت و ایده های پاک پیش برود، بیشترین تاثیر را روی مخاطبان خود خواهد داشت. در واقع مخاطب بدون اینکه متوجه شود مجذوب خلاقیت تبلیغ می شود و با تاثیر احساسی به سمت خرید سوق داده می شود. با تبلیغات وابسته، حتی اگر مخاطب قصد دنبال کردن شما را نداشته باشد، با دیدن تبلیغ شما جذب می شود و برند شما در ذهن او باقی می ماند. به این ترتیب پس از مدتی طولانی، انگیزه خرید محصول برند شما در مخاطب ایجاد می شود و به همین دلیل فروش محصول به طرز باورنکردنی افزایش می یابد.
یکی از مزایای تبلیغات خلاقانه، شکل گیری تبلیغات دهان به دهان یا ویروسی است. با اصل خلاقیت می توان تبلیغ را به طور گسترده در رسانه های مختلف پخش کرد و موفق به ایجاد یک تبلیغ ویروسی شد. . این به بازاریابی شما کمک می کند و به شما امکان می دهد محصولات یا خدمات بیشتری را بفروشید.
چه نوع کسب و کاری برای تبلیغات انبوه مناسب است؟
تبلیغات چریکی به دلیل هزینه های بالای آن بیشتر مناسب شرکت ها و برندهای فعال و قدرتمندی است که با استفاده از تجربه و دانش مشاوران و مدیران حرفه ای تبلیغات کمپین های بزرگی را اجرا می کنند. اما البته اینطور نیست که کسب و کارهای کوچک نتوانند از این نوع تبلیغات استفاده کنند.
بازاریابی پارتیزانی را می توان در مقیاس کوچک و با هزینه کم با برنامه ریزی و تحقیق لازم در مورد دانش مخاطبان هدف و رسانه های مناسب اجرا کرد. حتی اگر به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اید، تبلیغات جنگلی شروع خوبی به شما می دهد که منجر به فروش بالاتر می شود.
پارتیزان نقش تبلیغات در برندسازی محصول
هر برندی که در بازار اعتبار پیدا میکند، داستان انحرافی دارد. هیچ کسب و کاری یک شبه اعتماد مشتریان را جلب نکرده و با سرمایه گذاری در تبلیغات، بازاریابی و اصول مشتری مداری به شهرت رسیده است. تبلیغات جامع می تواند داستان موفقیت یک برند را برای جذب مخاطبان زیادی بیان کند. این موضوع می تواند ایده خوبی برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی چریکی باشد. این نوع تبلیغات با ارائه تاریخچه برند، داستان شروع کسب و کار، راه های توسعه و در عین حال قدرت برند در ذهن مخاطب می ماند.
دستگیره در
گاهی اوقات یک برند می تواند با کمک تبلیغات چریکی و اغراق در ویژگی های محصول محبوب شود. این اغراق می تواند آنقدر عمیق و واقعی باشد که بینندگان در خرید شکی نداشته باشند. اینگونه است که مشتریان وفادار شکل می گیرند. مشتریانی که همیشه منتظر محصول یا خدمات جدید برند شما هستند و به راحتی سلیقه خود را تغییر نمی دهند و به برند دیگری روی می آورند.
بله، موضوع مهم پایبندی به کیفیت، صداقت و مشتری مداری است. با اظهارات اغراق آمیز ادعاهای نادرست نکنید. در این صورت شما فقط می توانید یک بار محصول خود را به هر مشتری بفروشید و این می تواند به برند و اعتبار تجاری شما آسیب زیادی وارد کند.
عوامل موثر بر موفقیت کمپین های تبلیغاتی حزبی
تبلیغات یک برند باید در مقایسه با برندهای دیگر حرفی برای گفتن داشته باشد. باید با استفاده از ابزارهای خلاقانه مخاطب را شگفت زده کرد، بنابراین اولین عامل موفقیت کمپین تبلیغاتی نشان دادن تفاوت آن با سایر برندها است.
عامل دیگری که می تواند بر موفقیت یک کمپین بازاریابی چریکی تأثیر بگذارد، تعریف هدف تبلیغاتی برند است. برندی که نمی داند برای چه چیزی تبلیغ می کند و چه پیامی را به مخاطب منتقل می کند، در معرفی خود موفق نخواهد بود. بنابراین، یک هدف واحد میتواند همه استراتژیهای تبلیغاتی را همسو کند و همه فعالیتهای برند را همسو کند.
مفهوم سازی و نوشتن فیلمنامه با دانش مخاطب و تحقیقات بازار یکی از نکات مهم موفقیت کمپین است. استفاده از ایده های اصیل و جذاب به شما کمک می کند تا بهترین بازخورد تبلیغات را دریافت کنید، بسیار مهم است که تبلیغات شما تکراری و کپی برندهای رقیب نباشد. این در تبلیغات چریکی بسیار مهم است. زیرا خلاقیت و ایده های هیجان انگیز اساس این نوع تبلیغات است. علاوه بر این موارد، عواملی مانند درک سلیقه و نظرات مشتری، لحن و شکل بصری تبلیغات، توصیف داستان برند، ایجاد اعتماد در مشتریان و سادگی پیام می تواند موفقیت سوگیری ها را تضمین کند. تبلیغات کمپین ها
در نهایت، تعامل با مخاطب یکی دیگر از عناصر کلیدی موفقیت در تبلیغات است. وقتی مخاطب بداند که برای نظرش ارزش قائل هستید، ممکن است با اشتیاق بیشتری به شما اعتماد کند.
اهمیت خلاقیت و نظر در تبلیغات حزبی
جامعه از تبلیغات بی فکر و تکراری خوشش نمی آید. بنابراین، ایده های جدید و منحصر به فرد برای موفقیت تبلیغات حیاتی هستند. تبلیغات خلاقانه مؤثرتر بوده و متعاقباً تأثیر بیشتری بر برندسازی، جذب مخاطب و رشد فروش دارد.
علاوه بر جذب مخاطب بیشتر، ایده های جالب و متفاوت به ماندگاری برند کمک می کند برندی که بتواند با تبلیغات و بازاریابی خلاقانه جایگاه خود را در بازار تثبیت کند در نوسانات اقتصادی گم نمی شود و حتی در مواجهه با مشکلات اقتصادی به فعالیت خود ادامه می دهد. نباید فراموش کرد که تبلیغات صحیح و اصولی تنها راه تداوم کسب و کار در بازار اقتصادی است.
رجوع به مقاله: https://studiomani.ir/logo-design/