داشتن پوستی صاف تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد. بسیاری از افراد با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود مانند تغذیه خوب، مراقبت از پوست و ماسک ها و سایر برنامه های معمول سعی در بهبود پوست بدون آکنه، علائم و باکتری دارند. اما با وجود همه این نگرانی ها، جوش، آکنه، چین و چروک یا جای زخم به دلایل مختلف اجتناب ناپذیر است. در موقعیت های مناسب مانند زمانی که به مهمانی می رویم، لوازم آرایشی مانند کرم پودر برای پوشاندن لک ها و صاف و براق شدن پوست بسیار مهم است. در این مقاله به نکات مهمی می پردازیم که برای خرید کرم پوست مناسب پوست خود باید بدانید.

کرم پودر چیست؟

طرز استفاده از کرم پودر

فونداسیون یکی از پرکاربردترین فونداسیون های آرایش است و به دلیل محبوبیتی که در بین خانم ها دارد، اغلب از آن به صورت روزانه استفاده می شود. یک کرم خوب این قابلیت را دارد که چین و چروک و چین های پوست را بپوشاند و حتی می تواند رنگ پوست صورت را تغییر دهد. افرادی که مشکلات پوستی دارند کرم پودر می تواند تمام عیوب پوستشان را از بین ببرد و صورت را کاملا صاف و یکدست کند.

مواد تشکیل دهنده این لوازم آرایشی معمولا غلیظ، سنگین و کرمی هستند، بنابراین به راحتی تمام خطوط صورت را می پوشاند. عموما افرادی که پوست خشک دارند بیشتر از افرادی که پوست چرب دارند به استفاده از کرم پودر علاقه دارند.

بهترین نوع کرم آرایشی برای پوست های خشک

پوست خشک اغلب آویزان و قرمز است زیرا رطوبت کمی دارد و پوست نازک است. مهمترین ویژگی کرم پودر مناسب پوست خشک آبرسانی و تولید رطوبت کافی است. همچنین کرم پودرهای مناسب برای پوست های خشک باید بافت سبکی داشته باشند تا روی پوست احساس سنگینی نکنند. لطفا توجه داشته باشید کسانی که پوست خشکی دارند قبل از استفاده از این کرم آرایشی ابتدا از کرم مرطوب کننده استفاده کرده و سپس برای پوشش استفاده کنند.

کرم پودر مناسب پوست های چرب

انتخاب کرم پودر برای پوست های چرب نیاز به دقت زیادی دارد. کسانی که پوست چرب دارند معمولاً چند ساعت پس از استفاده از کرم متوجه می شوند که آرایش روی صورتشان مالیده یا براق شده است. این مشکل به این دلیل رخ می دهد که افرادی که پوست چرب دارند گاهی به اشتباه کرم پودر مناسب پوست های خشک را خریداری می کنند. برای پوست های چرب باید از کرم پودرهای مات استفاده کنید. این محصولات مات سبک هستند و روی پوست احساس سنگینی نخواهید کرد. همچنین کرم پودر مناسب برای پوست های چرب باید دارای برچسب بدون چربی باشد. قبل از استفاده حتما از پرایمر استفاده کنید.

چگونه چربی پوست را کاهش دهیم؟

انتخاب زیرسازی مناسب برای پوست مختلط

پوست مختلط اشکال مختلفی دارد. اگر بعد از شستشو، برخی از نواحی پوست چرب و برخی دیگر پوسته پوسته و خشک هستند، پوست شما مختلط است. معمولا اکثر افرادی که پوست مختلط دارند، انواع پوستی دارند که با فصول تغییر می کند. بنابراین، اگر پوست مختلط دارید، خوب است یک کرم پودر برای تابستان و یک کرم پودر دیگر برای فصل سرد تهیه کنید. کرمی که انتخاب می کنید باید مایع باشد تا رطوبت لازم پوست را تامین کند و بدون چربی باشد.

نحوه استفاده از کرم پودر

نحوه استفاده از کرم پودر

سعی کنید رنگ کرم پودر را با رنگ پوستتان هماهنگ کنید.

ابتدا صورت خود را تمیز کرده و صورت خود را بشویید سپس از تونر استفاده کنید سپس مرطوب کننده و پرایمر بزنید.

برای پخش کرم پودر می توانید از برس مخصوص یا اسفنج آرایشی استفاده کنید. برای استفاده از اسفنج آرایشی باید اسفنج را از قبل کمی مرطوب کنید.

برای پخش کرم پودر با کمک اسفنج یا برس کرم را از مرکز صورت به سمت بیرون حرکت دهید. اسفنج را از سپتوم بینی به سمت گونه بکشید. سپس اسفنج را به آرامی روی پوست صورت خود بزنید تا کرم روی پوست یکدست شود.

در نهایت ناحیه گوش و گردن را بپوشانید زیرا تفاوت رنگ صورت و گردن از زیبایی آرایش می کاهد.

اخرین حرف

در مقاله فوق سعی شده است نکات مهم در مورد انواع پوست و انتخاب کرم پودر مناسب را به تصویر بکشیم. کرم پودر یکی از محصولات آرایشی و بهداشتی پرطرفدار در بین خانم ها می باشد و از ارقام استفاده بالایی برخوردار است. داشتن پوستی صاف و یکدست زیبایی چهره را دو چندان می کند و چهره شما را به طور طبیعی شاداب می کند. اما مهمتر از آرایش و زیبایی، سلامت پوست شماست. برای داشتن پوستی سالم و شاداب باید به کیفیت لوازم آرایشی که به طور مرتب استفاده می کنید توجه کنید. لوازم آرایشی در تماس مستقیم با پوست شما هستند، بنابراین باید از پوست خود مراقبت کنید و تمرکز خود را بر تهیه کرم پودر از برندهای معتبر داشته باشید.

مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید اهمیت آبرسانی پوست است. با ماسک های آبرسان و کرم های مرطوب کننده و آبرسان پوست خود را مرطوب نگه دارید. همچنین دقت کنید کرم پودری که انتخاب می کنید حاوی ترکیبات معطر و هیچ گونه رایحه و اسانس نباشد زیرا این مواد باعث التهاب پوست و تشدید حساسیت پوست می شوند و در نهایت سعی کنید استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی را به حداقل برسانید.
لینک منبع: https://moorashin.com/بهترین-کرم-پودر-24-ساعته/