در زمان جمهوری اسلامی اقدام به پاک کردن نشان شیر خورشید از میان پرچم ایران، دو طرف بالای سردر (نمای درونی و بیرونی) و نیز درون هلالیها کردند. لازم به ذکر است که چندی پیش همزمان با ۲۱ تیر روز حجاب و عفاف و پیروزه ۲۱ تیر برای مبارزه با بی حجابی، هشتگ حجاب بی حجاب توسط ضد انقلاب و عوامل آنها در شبکه های اجتماعی داغ شد و گروههای ضد انقلاب با فراخوان های مختلف مردم را به کشف حجاب همگانی در روز ۲۱ تیرماه دعوت کردند و در چنین روزهایی در مجتمع ایران مال اقدام هنجارشکنانه رخ میدهد و فیلم آن هم منتشر میشود. شهربازی ایران مال مکانی است که میتوانید از هیجانانگیزترین تجربهها در آن لذت ببرید. ترامپولین یکی از بهترین و مهیج ترین تفریحاتی است که می توانید از آن لذت ببرید. این فضاهای تجاری عبارتند از هایپر مارکت، ایوان الماس، ایوان بلور، ۴ مجموعه فودکورت و حدود ۲۰۰ رستوران ها و کافی شاپ که در ذیل به طور مختصر به توضیح هر کدام می پردازیم. رستوران ملل مرکز خرید میلاد نور در طبقه ششم، این رستوران را در فهرست رستوران های لوکس تهران قرار داده است. باغ فردوس یکی از آثار ثبتشده در فهرست آثار ملی ایران است. باغ فردوس در سرگذشت خود مالکان متعددی به چشم دیده است. همانطور که قبلتر گفتیم خود مجموعه باغ فردوس دو کافه معروف و پر طرفدارِ سینما و ویونا را دارد که بهترین انتخابها برای کافه رفتن در باغ فردوس هستند. این مسجد دارای دو ورودی اصلی و مجزا برای آقایان و بانوان است.

در سراسر ایران مال، چندین ویلچر هم گذاشته شده است. در همان ورودی هایپراستار ایران مال، بخش مجزایی برای کودکان در نظر گرفته شده است که در آن یک مربی، روی صورت کودکان نقاشی می کشد و به نوعی سرگرمی ایجاد می کند. در بخشی از این موزه نقاشی های استاد کمال الملک و شاگردان دو نسل پس از او قرار دارند. دو آسانسور آماده به کار هم در کتابخانه است. معماری این سازه تمامی باورهای دینی و ملی و داشته های تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و تمدنی را ترکیب نموده است که ایده آن مربوط به فعال تجاری و کارآفرین نام آشنای ایران، مهندس علی انصاری است که این کار بزرگ را با تمامی دشواری ها و تنگناها، در دوران تحریم به فرجامی نیک رسانده است. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد صاحب ایران مال علی انصاری و ثروت او بدانید کلیک کنید. رستوران قریشی که یکی از معروفترین رستورانهای زنجیرهای تهران محسوب میشود، در طبقه سوم ایران مال نیز شعبه داشته و به مشتریان همیشگی خود بهترین خدمات را ارائه میدهد. کتابخانه در کل سه طبقه است که طبقه اول کتابخانه عمومی، طبقه دوم آرشیو مجلات، و طبقه سوم هم بخش عمومی است، اما از این سه طبقه، فقط طبقه اول افتتاح شده و بازدید از آن برای عموم آزاد است. از این دست تفریحات در دل طبیعت در تهران فراوان است، اما اگر طرفدار آرامش در کنار رود و در هوای خوب هستید، سراغ درکه تهران بروید. قصه از آنجا شروع شد که آغا محمدخان قاجار بعد از کشت و کشتار فراوان به تهران رسید و تصمیم گرفت سلطنتش را از این شهر آغاز کند و چه جایی بهتر از گلستان؟ تصمیم قانونی دایر بهابراز رایاعتماد به دولت جناب آقای حسنعلیمنصور نخستوزیر - مصوب ۱۹ اسفند ۱۳۴۲ مجلس شورای ملی. موزه خط و کتابت بنایی دو طبقه است که پس از انقلاب مدت زمان زیادی را بدون استفاده بود تا اینکه سازمان میراث فرهنگی تصمیم گرفت از این ساختمان به عنوان موزه استفاده کند.

برنامه ریزی و مدیریت برای خدمات رسانی در این منطقه از سال ۱۳۹۰ در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت. چندی بعد محمدحسنخان دوباره سپاهی مجهز و منظم ترتیب داد و جنگ با کریمخان زند را از سر گرفت. طبقات پایین بازار بزرگ ایران (ایران مال) به پارکینگ اختصاص یافته که ظرفیت پارک بیش از ۲۰۰۰۰ خودرو را دارا می باشد که اختصاص این میزان پارکینگ در مجموعه های بزرگ دنیا بی نظیر است. زمین بازی اسکواش ایران مال تهران دارای چهار کورت تمام شیشهای بسیار زیبا است. یکی از قسمت هایی که در بخش اندرونی وجود دارد و مزین به هنرهای ایرانی شده است، حیاطی زیبا در بحش اندرونی خانه است که کف حیاط شباهت زیادی به نقش و طرح فرش های ایرانی دارد. درنتیجه پس از ایجاد تغییراتی و حذف دیوارهای اضافی ساختمان، این بنا به عنوان موزه خط و کتابت میرعماد فعالیت خود را آغاز کرد و یکی از هنرهای قدیمیایرانی را در سبکهای مختلف به نمایش گذاشت. طبق مذاکرات انجام شده با مدیران و مسئولان اقتصادی، این برج اداری به عنوان تالار اقتصادی بین المللی ایران در نظر گرفته شده است. برج مالی در ضلع غربی ایران مال در ۴۰ طبقه و ابعاد و ارتفاعی متفاوت حدود ۲۸۰ تا ۳۰۰ متر با هدف تجمیع دفاتر اقتصادی، پولی و مالی در یک مکان و نیز فراهم نمودن زمینه اقامت و رفاه فعالان اقتصادی و فعالیت های شرکت ها، بانک ها و نهادهای پولی و مالی، صرافی ها، خدمات مسافرتی، مجتمع های تجاری-تفریحی احداث گردیده است. همچنین در نقاط مختلف ایران مال نماز خانه هایی وجود دارد که جمعا تعداد آن ها به ۴۰ عدد می رسد. هایپرمارکت مجموعه با ۲۰۰۰۰ متر مربع مساحت محصولات متنوعی را در دسترس مراجعه کنندگان قرار می دهد. مهم ترین رسالت یک آسمان نما شبیه سازی و نمایش آسمان شب به بهترین شکل ممکن برای بازدید کنندگان می باشد.

فاصله این زیپلاین تا زمین حدود ۶۰ متر است و با سوار شدن بر آن میتوانید پرواز در آسمان را تجربه کنید. شما میتوانید در طبقه سوم و در حین انتظار برای شروع فیلم مورد نظر خود، وارد این کافه شده و طعم قهوههای ترک آن را به همراه کیکهای شکلاتی بچشید. طبقه اول و سوم ایران مال تهران به فودکورت آن اختصاص داده شده است. بام ولجنک در بوستان سوم محله ولنجک و در میان کوچهپسکوچههای آن قرار گرفته است. البته اگر بخواهید از سمت ونک بروید، یا با مترو به آب و آتش بروید می توانید در ایستگاه شهید حقانی پیاده شوید و پس از ۱۵ دقیقه پیاده روی به بوستان آب و آتش بروید. میروی میدان تجریش، توی بازارش میگردی و بعد اگر دلت خواست پیاده میروی و یا همانجا تاکسیهای دربند را سوار میشوی. اگر کیسه پلاستیکی قبل از ورود به هایپر استار با خودتان دارید، مسئول حراست شما را راهنمایی خواهد کرد تا پلاستیک را برای شما وکیوم کنند. هایپر استار ایران مال با بیش از ۹۴۰۰ متر مربع فضای فروش و ۸۰۰ پرسنل، بزرگ ترین شعبه ی هاپیراستار می باشد. یکی دیگر از امکانات هایپر استار بازار بزرگ ایران (ایران مال) این است که در همان ورودی، پیشخوان خدمات مشتریان دیده می شود و اگر سوال یا مشکلی برایتان پیش آمده، می توانید به این عزیزان مراجعه کنید. بازار بزرگ ایران ( ایران مال) مجموعه چند منظوره تجاری، تفریحی، فرهنگی و گردشگری در منطقه ۲۲ و در شمال غرب تهران می باشد.

اجرای پروژه های بسیار مهم درمانی، آموزشی، اداری، تجاری، فرهنگی، ورزشی و سایر کاربری های ضروری و ارائه خدمات ویژه به شهروندان، اشتغال و به کارگیری توان و تخصص ها موجب توسعه این منطقه و تبدیل آن به قطب گردشگری شهر تهران شده است و فعالیت های متنوع و خدمات گسترده به تبع تأمین فضای مناسب و مطلوب برای تفریح و تفرّج شهروندان، رونق اقتصادی ویژه ای ایجاد می نماید. این برج دارای ۸ طبقه پارکینگ، ۱۰ طبقه با کاربری های تجاری، تفریحی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی و طبقاتی با کاربری مالی بین المللی می باشد. تمایز ایران مال نسبت به سایر مجتمع های مشابه جهان که با توجه به مساحت و کارکرد، اصطلاحاً مال نامیده می شوند، این است که ۷۰ درصد فضای آن کاربری تفریحی، فرهنگی، گردشگری، دینی، ورزشی، خدماتی، رفاهی، پارکینگ ومشاعات دارد. اما اگر از غرب تهران حرکت میکنید، مسیر خرازی را ادامه دهید و پیش از دریاچه چیتگر، با توجه به تابلوهای راهنما وارد ایران مال شوید. اگر از مجموعه جذاب ایران مال دیدن میکنید، حتما یک بار به این استادیوم بروید. اگر از شرق حرکت میکنید، میتوانید با ادامه دادن مسیر اتوبان همت غرب خودتان را به اتوبان خرازی برسانید. پس هر اتوبوسی که در مسیر خود نهایتاً به پایانه غرب میرسد را میتوانید سوار شوید و خودتان را به میدان آزادی برسانید. شما میتوانید از دو طریق مختلف خودتان را به ایران مال برسانید. ایران مال تلاش دارد تا در همه جهات متمایز باشد. چه چیزی در مورد باغ ملی بیشتر از همه توجه شما را به خودش جلب کرد؟ ۱۰ اطراف سردر باغ ملی تهران چه جاذبه های گردشگری وجود دارد؟ البته کمی هنوز کار عمرانی اون اطراف میشه. مردم در کوچه ها و خیابانهای اطراف برای خود ویلا و خانه ساختند. چهار بلوک معروف به بلوک A بهارستان، بلوک B خیالستان، بلوک C نگارستان و بلوک D سروستان که هر کدام دارای یک موضوع است و میتوانید خود را مثل یک گردشگر در تور مسافرتی تصور و همه این بخشها را بازدید کنید.

تهران مدرن با افزایش رو به رشد جمعیت، گسترش همه جانبه و حضور مستمر گردشگران داخلی و خارجی نیازمند خدماتی نوین است. از جمله محاسن این مجتمع، نزدیکی آن به ۳ فرودگاه مهرآباد، پیام و امام خمینی (ره) می باشد که امکان دسترسی آسان به آن را جهت بازدیدکنندگان خارجی و داخلی فراهم می آورد. دو بزرگراه آزادگان و کرج نیز در همپوشانی این مجموعه امکان ارتباط آسان را از شهر کرج و همچنین فرودگاه مهرآباد و فرودگاه بین المللی امام خمینی به این مجموعه ایجاد می کنند. مسیر دوم از بزرگراه یادگار امام شمال امکانپذیر است. تعطیلی کاخ نیاوران در سال شامل ایام سوگواری مثل رحلت امام خمینی، شهادت امام علی (ع)، تاسوعا و عاشورای حسینی، رحلت رسول اکرم، شهادت امام حسن مجتبی و امام جعفر صادق می شود. دانشگاه های علامه طباطبایی، پیام نور و علوم انتظامی، پژوهشگاه فنی مهندسی زیست فناوری، پژوهشگاه پلیمر، دانشکده ژنتیک، داروسازی آترا، پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه صنعتی شریف شامل ده ها دانشکده از جمله دانشکده های گاز، نفت و پتروشیمی، باغ ملی گیاه شناسی از آن جمله اند. دانشگاه تهران با داشتن ۱۷ دانشکده، ۲ مجتمع آموزش عالی، ۴ مرکز یا موسسه آموزشی - پژوهشی، ۱۴ موسسه تحقیقاتی و ۳ موسسه خدماتی اطلاع رسانی همچنان بزرگترین و وسیعترین دانشگاه ایران و به راستی مادر دانشگاههای این سرزمین و نماد آموزشی عالی کشور است. در صحن مسجد ایران مال، یک پیشخوان صندوق امانات وجود دارد که مسئول اشیای گمشده کل ایران مال است و اگر احیاناً چیزی گم کردید، حتماً اول از همه به مسئول امانات اطلاع بدهید.

در تابلوی خدمات مشتریان، قوانین هایپراستار و نیز مدیر شیفت هم اطلاع رسانی شده اند. در ضمن قرار است که علاوه بر کتابخانه عمومی، بخش جدیدی برای فروش کتاب نیز افتتاح شود. وزارت راه در سال ۱۳۲۶ ش برای استفاده از عمارت بادگیر آن را مرمت کرده و بر اساس کتیبه ای در تالار شاه نشین عمارت بادگیر، این موضوع را اعلام میدارد. این مسجد الهام گرفته از معماری استفاده شده در مسجد النبی بوده و دارای دو ورودی اصلی برای بانوان و آقایان است. در این دو طبقه تنوع زیادی از رستورانها و کافههای مختلف به چشم میخورد. این آبنما به جرات یکی از زیباترین و بزرگترین آبنماهای جهان است و گردشگران زیادی تنها برای دیدن آن به ایران مال مراجعه میکنند. ↑ «واحدهای "ایران مال" فروشی نیست». ↑ بخش تحلیل هوشنگ امیراحمدی، تحلیلگر سیاسی. ↑ خاکسار، عباس ۱۴۰۰ ارگ سلطنتی طهران کاخ گلستان ص ۱۵۳. واقعا همون طور که در این گزارش خوب شما هم اومده بود، مثل راه در تالار آینه کاخ گلستان یا ایوان بزرگ کاخ نیاوران است. پارک نیاوران تهران به گونه ای طراحی شده که نزدیک ترین شباهت را به طبیعت واقعی دارد. تالار الماس ایران مال به تالار مد و طراحی و مد و پوشاک اسلامی اختصاص داده شده است.هدف از نامگذاری این تالار با نام الماس، ایجاد این حس در مخاطب است که این قسمت، بخش خاص و ویژه ای است و فضایی برای درخشش است. کتابهایی که در باغ کتاب ایران مال هستند زمینههای تاریخ، ادبیات، آیین و مذهب، هنر، روانشناسی و… علت نامگذاری این تالار هم آینهکاری این ۱۲ بخش است که باعث جلوه بیشتر آثار قرارگرفته در آن شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر از مراکز پزشکی و درمانی، فرهنگی و آموزشی، خدمات عمومی، مراکز تفریحی و گردشگری ، باشگاه های ورزشی ، مجتمع های تجاری و مغازه های خدماتی در منطقه ۲۲ تهران ، حتما به وب سایت محله ما که راهنمای شهری منطقه ۲۲ می باشد مراجعه نمایید. احداث دریاچه شهدای خلیج فارس، مرکز تجاری بام لند و سایر مراکز دیگر گواهی بر این ادعاست. در حال حاضر سعی بر آن شده که با بخشی از آثار و اشیاء تاریخی مجموعه موزه مقدم، توالی و تسلسلی از آثار تاریخی ایران در این سالن به نمایش گذارده شود که نشانگر فرهنگهای گوناگون، در دورههای مختلف تاریخی هستند. و ما نیز امیدواریم که سیاست اعضای هیات مدیره ایران مال و مدیران اجرایی آن نیز به همین صورت باقی بماند. محیط بولینگ جذاب ایران مال خانوادگی است و لحظات بسیار جذابی را برایتان رقم میزند. بولینگ ایران مال که طرفداران بسیاری دارد، از جذابترین بخشهای این مرکز تجاری و تفریحی به شمار میرود. بولینگ ایران مال ۱۶ خط بازی دارد و که چشمانداز منحصربهفرد آن رو به دریاچه چیتگر، هر کسی را به خودش جذب میکند. پس از بهره برداری، اشتغال مستقیم بیش از ۱۸۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۱۰۰.۰۰۰ نفر به طور غیرمستقیم در این بازار بزرگ، تأثیر ویژه ای در رفع معضل بیکاری خواهد داشت و با کمک در ایجاد زیرساخت مناسب برای ورود سرمایه های بیشتر، سرآغازی بر حرکت یک اقتصاد مستحکم و پویا خواهد بود و با جلوگیری از خروج ارز و بازاری رو به رشد، همراه با جذب گردشگران از سراسر جهان، نویدبخش آینده ای درخشان برای ایران اسلامی خواهد بود. پس اگر پس از خرید و تفریحی جانانه به دنبال فضایی آرام برای میل کردن غذا و رفع خستگی میگردید، به فودکورت ایران مال مراجعه کنید. کتابخانه ایران مال درحال حاضر دارای حدودا ۵۰ هزار جلد کتاب بوده و قرار است که تا ۷۰ هزار جلد افزایش داده شود.

در طراحی این سازه، افزایش فضاهای عابر پیاده و دوچرخهسواری در اولویت قرار داده شده است. این طبقه بهترین جا برای پیاده روی و قدم زدن است. از همان ابتدای ورودتان به دربند، متوجه میشوید به کجا قدم گذاشتهاید! به همین خاطر یک مجموعه ورزشی کاملا منحصر به فرد نیز در دل خود جای داده. مطمئناً به جز این عمارت، بناهای دیگری نیز در باغ وجود داشته اند؛ اما مسلماً ازلحاظ اهمیت هیچ یک از آنها به پای عمارتی که بحث آن رفت نمیرسیده اند. عمارت ۵ طبقه، چشمانداز وسیعتری از شهر، پیش روی شاه قاجار میگذاشت؛ اما این تنها دلیل جذابیت خورشید بناهای قاجاری، نیست. و تروفیموف نیز در نقشهٔ کلِّ زمینهای قصر سلطنتی گلستان طهران به سال ۱۹۳۱ م(۱۳۱۰ش)، حیاطِ پشتِ عمارت بادگیر را حیاط وزرا معرفی مینماید. کاخ گلستان در خیابان پانزده خرداد و شمال میدان ارگ قرار دارد. یعنی به اندازه مسافت خیابان ولیعصر از میدان منیریه تا میدان تجریش. اگر قصد دارید تا با مترو به پالادیوم بروید، تنها کافیست به ایستگاه تجریش بروید و بقیه مسیر را با تاکسی طی کنید. مسیر پیادهروی آن که به درازای ۲۰۰۰ متر است، از پارکینگ اصلی شروع و به ایستگاه اول ختم میشود. این زوج باذوق که قدر آثار تاریخی و هنری ایران را می دانستند شروع به جمع آوری آثار با ارزشی از سراسر ایران کردند. هایپراستار تنها هایپرمارکتی است که در ایران با اطمینان از کیفیت و قیمت محصولات خود قانون تضمین ارزان ترین قیمت را به مشتریان خود می دهد.

File:20090529 Great Wall 8125.jpg - Wikimedia Commons ساعت کاری ازشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر و پنجشنبه، جمعه از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۲۰ شب می باشد قیمت بلیط 15 هزار تومان می باشد. هدف هایپراستار ارائه محصولات باکیفیت از برند های متنوع و معتبر با قیمت مناسب به مصرف کنندگان است. بازدید کنندگان میتوانند همه روزه به جز دوشنبهها و تعطیلات رسمی کشور، در نیمه نخست سال از ساعت 10:00 الی 18:00 و در نیمه دوم سال از ساعت 09:00 الی 17:00 از این خانه تاریخی بینظیر دیدن کنند. همه چیز در هیجان خلاصه می شود. با تماشای این آثار می توانید به شناخت خوبی از استاد محسن مقدم برسید. از جمله این آثار می توان به آثاری از استاد میرزا بابا، احمد، افشار، علی اکبرخان مزین الدوله، ابوالحسن خان غفاری(صنیع الملک) یا عموی استاد کمال الملک و . در مورد تعداد مغازه های ایران مال میتوان گفت بیش از ۷۰۰ واحد تجاری دارد که مجموع متراژ آن ها بیش از ۳۰۰۰۰۰ متر مربع می باشد؛ یکی از ویژگی های قابل توجه مرکز خرید ایران مال در نحوه طبقه بندی مراکز تجاری آن است چراکه طبقه بندی فروشگاه ها بصورت نوع کالا میباشد. کالا های غیرمصرفی شامل لوازم خانگی و آشپزخانه، ابزارآلات، لوازم آشپزخانه غیربرقی، لوازم تحریر، وسایل پیک نیک و باغبانی، لوازم خودرو، اسباب بازی، کتاب، لوازم ورزشی و چمدان. مواد بهداشتی: محصولات شست وشو و نظافت و کالا های بهداشتی و آرایشی.